Mára egy végtelenül egyszerű tippet hoztam, amit ugyanakkor sokan mégsem csinálnak meg.
Írd össze az összes feladatod, amiről tudsz, és rendelj mellé (határ)időket vagy időintervallumokat. Ha egy feladat összetett, írd le egyesével az összes részlépést is, főleg, ha azok egymásra épülnek, vagy egyszerűen nem egy időben elvégzendők. Pro tipp: a naptáradba is írd be a megfelelő napokra.
Sokszor van az, hogy tudjuk, hogy mondjuk egy hónap múlva majd el kell valamit intézni egy szolgáltatónál, vagy be kell valamit szerezni a gyereknek, esetleg majd valami felújítást szeretnénk. Ez aztán folyamatosan ott kering a fejünkben, időnként bevillan: majd el ne felejtsem, de jó, még észben van.
Nagyon sok energiát leköt ez, amit itt és most hasznosabb dolgokra is tudnánk fordítani, vagy akár csak eggyel lazább lehetne a fejünk, napunk.
Azzal, hogy leírjuk és mellétesszük, hogy mikor fogunk foglalkozni vele, olyan, mintha szépen betettük volna egy fiókba. Nincs rumli, nem botlunk el benne állandóan, nem idegesít. De megvan, nem felejtődik el.
Ha ezt az ember következetesen csinálja, akkor megbízhat magában. Nem kell aggodalmaskodnia. Pont azt elég aznap megcsinálnia, amit aznapra felírt. Meg persze ami aznap SOS beesik Nem kell minden nap mindent is végigpörgetni. Ha bejön egy új teendő, azonnal átgondolom 1-2 percben és beütemezem – ezzel el is engedem egészen addig, amíg nincs vele dolgom.
Az apró dolgok is tudnak a felszín alatt folyamatosan nyomasztani. Hát még amikor egy nagyobb projekt áll előttünk sok-sok egymással bonyolult viszonyban lévő alfeladattal, mint pl egy költözés, felújítás, vagy akár egy iskolakezdés, buliszervezés, stb